Zahvaljujući provedbi projekta “Popodne u Pinocchiu”, financiranom iz Europskog socijalnog fonda, provedene su stručne edukacije iz Montessori pedagogije i za odgojitelje iz naše ustanove.
Unaprjeđivanje rada u području Montessori pedagogije zahtijeva autentičnu edukaciju i cjeloživotno učenje uz bogato istraživanje prakse, provjeravanje i promišljanje teorijskih postavki kao i apsolutnu primjenu Montessori načela u našim konkretnim uvjetima.
Kroz projekt “Popodne u Pinocchiu”, osim edukacija, planirana je i nabava specijaliziranog materijala i didaktike potrebnih za kvalitetno provođenje programa. Čeka se i verificiranje Montessori programa u nadležnom ministarstvu te je planiran nastavak provođenja rada po Montessori metodi i nakon isteka trajanja projekta, kao i edukacije za Montessori odgojitelje i za druge djelatnike naše ustanove.
Montessori sustav obrazovanja svjetski je priznata pedagoška koncepcija duge tradicije. Koncepcijski se razlikuje od tradicionalnog odgojno-obrazovnog sustava i sadrži jedinstven pristup djetetu i njegovim potrebama te međusobno jedinstvo predškolskih i školskih institucija.
Montessori metoda u osnovi je jedinstven pristup tehnici učenja. Naglasak nije na poučavanju djeteta, nego se osigurava poticajna okolina koja povećava dječju prirodnu radoznalost i omogućuje mu kroz igru spontano učenje otkrivanjem.
U središtu Montessori pedagogije je DIJETE koje kaže “Pomozi mi da to učinim sam” – odgojitelj usmjerava dijete prema samostalnom rješenju postavljenog problema, potiče se zadovoljstvo onime što su samostalno postigli. Mlađa i starija djeca rade zajedno, jer se time želi potaknuti razvoj empatije kod starijih, odnosno, osamostaljivanje kod mlađih. Cilj Montessori pedagogije je jačanje djetetovog samopouzdanja i izgradnja samostalnosti.
Pripremljena okolina uključuje pribor za rad i aktivnosti koje djeluju poticajno na dječju znatiželju, te ona uče otkrivajući. Djeca napreduju vođena vlastitim potrebama te prema tomu izabiru i područja svog interesa. Ovakav rad im omogućuje razvijanje osjetila, koordinacije i kontrole pokreta, koncentracije, te ponavljanje aktivnosti, pri čemu stječu samopouzdanje i samostalnost. Dijete se uči samodisciplini te bitnim odrednicama demokracije otkrivanjem da poštovanje drugih osoba i njihovih prava znači osiguravanje poštovanja i tih istih prava za samoga sebe.
Fotografije s edukacija pogledajte u našoj fotogaleriji.
– Od početka edukacije po Montessori pedagogiji privlačilo me saznanje da ovakav način rada pomaže djeci da se osnaže tj. da rade na svojoj samostalnosti i tako se praktično pripremaju za život. Fascinantno mi je koliko se moja uloga kao odgojitelja potpuno mijenja: moja uloga je promatrati dječje individualne potrebe i interese, podržavati ih i poticati cjeloviti razvoj pripremanjem okoline koja omogućuje slobodan izbor aktivnosti, izravno stjecanje iskustva, odnosno učenje činjenjem – rekla je Maja Tolić Perišić, odgojiteljica i ravnateljica Talijanskog dječjeg vrtića Pinocchio.
– Kao odgojiteljici s višegododišnjim iskustvom u radu i s nekoliko edukacija iz Montessori pedagogije mogu reći da Montessori djetetu daje jedno novo iskustvo za život i služi kao odlična priprema za školu – i onu redovnu i onu životnu. Dijete kroz Montessori materijale uči na prihvatljiv način, a metodom kontrole pogreške dijete s jednim materijalom može proći kroz više područja iz Montessori pedagogije. Kroz igru dijete uči od matematike do kozmičkog odgoja i usvaja znanja i vještine za čitav život, uči se i dijeliti jer je materijal samo jedan te se djeca na taj način uče strpljivosti i međusobnoj različitosti – naglasila je odgojiteljica Sanja Pavić.
“Nije posao nas odraslih da poučavamo, nego da pomažemo dječjem umu da izvrši svoj zadatak: da se razvije.”
Maria Montessori