pinocchiozara@gmail.com +385-23-321-956

NTC seminar u sklopu EU projekta “Popodne u Pinocchiu”

U sklopu projekta “Popodne u Pinocchiu”, financiranom iz Europskog socijalnog fonda (ESF), odgojiteljice Talijanskog dječjeg vrtića Pinocchio pohađale su seminar NTC. Riječ je o seminaru na kojemu su obrađene teme o razvoju sposobnosti za učenje te značaju rane stimulacije za motoričke i kognitivne sposobnosti, a odrađene su i praktične aktivnosti tijekom kojih sudionici ovladavaju NTC tehnikama.

Jedna od provedenih aktivnosti, usmjerenih na jačanje stručnih kompetencija osoblja u našem vrtiću, bila je i višednevna edukacija iz NTC programa. Edukacija je financirana sredstvima Europskog socijalnog fonda u sklopu projekta Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

NTC program nastao je kao plod želje da se djeci omogući ostvarenje osobnih potencijala, ali i kao potreba da se prevladaju sve prisutnije poteškoće kao što su poremećaj govora, čitanja i pisanja. Ranko Rajović, autor NTC programa, je spoznaje suvremene medicine iz područja neuroanatomije, neuroendokrinologije i neurofiziologije povezao sa svakodnevnim aktivnostima djece. Djeca iz zemalja EU-a ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA-inim testovima, za razliku od djece azijskih zemalja pa je EU istaknula veliku važnost postizanja tzv. funkcionalnog znanja, odnosno razvoja brzine razmišljanja, povezivanja i zaključivanja.

Program NTC se već devetu godinu provodi u nekoliko europskih država, a počeo se širiti i izvan granica Europe. NTC program se provodi u 17 država Europe, a akreditiran je od strane Ministarstva obrazovanja u 7 država (Hrvatska, Srbija, Slovenija, Češka, Crna Gora, Makedonija i Bosna i Hercegovina). U drugim državama, provodi se u suradnji s obrazovnim institucijama (Italija, Grčka, Švedska, Island, Mađarska, Rumunjska, Bugarska, Švicarska, Slovačka i Poljska)

Primarna uloga NTC programa je upotreba novih otkrića iz područja neuroznanosti u učionicama i u svakodnevnom životu. Program NTC učenja sastavljen je od različitih aktivnosti i igri za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, odnosno kada je rast i razvoj najintenzivniji, od rođenja pa do približno desete godine života. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta ključni je faktor NTC programa.

hrCroatian